Ölü Doğanlar: Vicious Circle’a Dair
Hevesimizi kursağımızda bırakan oyunlarda bugün.
Oyun geliştirmek basit bir iş değil. Sermaye, zaman, planlama, iş kurulumu, istek ve çaba gerektiriyor. Hatta belki de hepsinden evvel “vizyon” sahibi olmayı gerektiriyor. Yukarıdakilerin hepsini tutturup, sonuncusunda bocaladığınız takdirde ise ortaya hem geliştirici olarak sizi, hem de oyuncuları tatmin etmeyecek sonuçlar çıkabiliyor.
Geliştirici ve yayıncı Rooster Teeth ise (ki kendileri bağımsız tabirinden bir tırnak daha büyük bir medya ve eğlence şirketi aynı zamanda) Vicious Circle ile tam olarak ne yapacağına karar vermeden oyunu piyasaya sürmeyi uygun görmüş. Az önce bahsettiğim vizyonsuzluk meselesi var ya, hah işte o hastalığa yakalanmışlar.
Normalde şuan benim serzenişlerimi okuduğunuz şu satırlarda Vicious Circle’ın incelemesi yer alacaktı. Yani öyle olması gerekti, burada bir inceleme olmalıydı.
Fakat inceleme yazmak için ortada bir ürünün ve bu ürünün size sunduğu bir tecrübenin olması icab ediyor. Yanlış anlamayın, Vicious Circle beni hayal kırıklığına uğratmadı, zira bana hayal kırıklığı yaşatacak kadar dahi bir oynanış tecrübesi sunmayı başaramadı.
Oyunu ve geliştiricileri daha fazla gömmeden evvel Vicious Circle nedir ne değildir size kısaca izah etmeye çalışayım. Vicious Circle, hero shooter formatına sahip, 1 yaratık 4 paralı askere karşı şeklinde oynanan bir oyun. Evolve, Depth, Dead by Daylight gibi oyunların aksineyse, Vicious Circle’da paralı askerler birbirlerine karşı mücadele edebilme seçeneğine de sahip. Oyuncular birbirlerine direkt saldırabilme lüksüne sahip değiller, fakat haritanın farklı noktalarında bulabilecekleri araçlar ve kontrol panelleriyle birbirlerini tuzağa düşürme ve oyun sonunda kazanma koşulunu belirleyen cevher lootunu çalma opsiyonuna sahipler.
Tüm bu hengamenin arasında yaratığı yönlendiren oyuncunun rolü ise diğer oyuncuları yakalayıp mideye indirmek elbette. Yaratığın midesine inen oyuncular ise minik ve ana yaratığa nazaran nisbeten güçsüz yaratıklara dönüşüp oyuna devam edebilmekteler.
Böyle yazınca temelde eğlenceli olabilecek bir oyuna benziyor değil mi?
Sorunlar sorunlar
Ama işin iç yüzü öyle değil işte sevgili okur. Öncelikle oyunda oldukça basit yeteneklere sahip 4 çeşit paralı asker (tasarımları birbirinden oldukça farklı şimdi, o konuda geliştiricinin hakkını yemeyeyim) ve 1 çeşit büyük 1 çeşit küçük yaratık mevcut. Yani oyunculara sunulan seçenekler oldukça kısıtlı. Bunun yanında oyunda an itibariyle sadece 3 tane harita bulunuyor ki oyun quickplay şeklinde çalıştığından bunların bir tanesine hiç denk gelmedim bile. Oyundaki toplam kullanılabilir eşya sayısı da yalnızca 8.
Şimdi şöyle düşünün, bu oyun erken erişimde yayımlanmış bir oyun değil. Öyle 3 kişi tarafından geliştirilip, piyasaya zar zor sürülmüş bağımsız bir yapım da değil. Rooster Teeth isimli, aktif ticari gelire sahip bir şirket tarafından hem geliştirilip hem de dağıtılan bir oyun. Böyle bir yapımın, hele hele 20 dolar gibi bir meblağa satılıyorsa, oyuncuya çıkışı esnasında daha fazla şey sunabilmesi gerekir.
Ha bakın 20 dolar deyince aklıma geldi, başlığı neden ölü doğanlar diye attığımı henüz açıklamadım. Malumunuz Vicious Circle sadece multiplayer oynanabilen bir oyun, bir nevi hero shooter. Fakat oyunun anlık oyuncu sayısı -şuan itibariyle- 40 kişi.
Evet, şaka yapmıyorum, 1 hafta önce çıkmış oyunu yazıyı kaleme aldığım akşam 11 sularında sadece 40 kişi oynuyor. Maç bulabilmek için bir kaç dakika boyunca lobide beklemeniz gerekmesi bir yana, sadece 40 oyuncu olduğu için Vicious Circle sizi dünyanın herhangi bir yerindeki oyuncuyla eşleştirebiliyor. Sonrasında gelsin 300 pingler gitsin 500 pingler.
Oyunun çıkış günü oyuncu sayısı bile 500’ü aşamamışken, ilerleyen günlerde bunun artmasını beklemek abes olurdu zaten.
Oyun belki F2P olsa bu yazdığım sorunların pek çoğundan muzdarip olmayacaktı. Oyun için para istenmediği için oyuncu sayısı sürekli yüksek olacak (en azından şimdikinden yüksek) ve zayıf içerik göze batmayacaktı.Bunların yanında şuan oyunu her satın alan oyuncuya bedava season pass dağıtan geliştirici firma, bu battle passleri oyunu deneyip beğenmiş oyunculara parayla satabilecek ve uzun dönemde daha çok gelir elde edecekti.
Vizyonsuzluk derken neyi kastettiğimi anladınız mı? Kaldı ki daha oyunun sahip olduğu buglar, server sorunları ve denge problemlerinden bahsetmedim bile. Bahsetmek de istemiyorum, zira bu bir inceleme değil. Bu “multiplayer bir shooter nasıl piyasaya sürülmez” başlıklı bir güzelleme. Hadi kalın sağlıcakla.