Ubisoft Ghost Recon Breakpoint’in Başarısızlığını Kabul Etti
Ghost Recon Breakpoint’in çıkışıyla birlikte gelişen olayları değerlendiren Ubisoft patronu, oyunun bir felakete dönüştüğünü itiraf etti.
Ubisoft’un 5 Eylül 2019’da piyasaya sürdüğü Ghost Recon Breakpoint oldukça tartışılan bir yapım oldu. Oyun içi sorunlar, kabak tadı vermiş hikaye kurgusu ve özgünlükten uzak olması gibi sebepler dolayısıyla oyun çokça eleştirildi. Hem inceleme puanları hem de kullanıcı yorumları fazlasıyla olumsuz durumda. Ubisoft CEO’su Yves Guillemot da düzenlenen bir toplantıda konuya açıklık getirdi.
Yatırımcılara yönelik bir toplantı gerçekleştiren Guillemot, konu Breakpoint’e geldiği zaman dürüst sözler sarf etti. Oyunun beklendiği gibi satmadığını vurgulayarak bu örnekten dersler çıkaracaklarını açıkladı. Breakpoint’te yapılan değişikliklerin topluluğun önemli bir kısmını mutsuz ettiğini ve diğer oyunlardaki sistemleri, Breakpoint’e başarısız bir şekilde aktarmaya çalıştıklarını itiraf etti.
Ghost Recon Breakpoint’in başarısız performansı şirketin planlarında da değişikliğe sebep olmuş. Şirketin planladığı pek çok yüksek bütçeli oyun, felaketin ardından ertelenmek zorunda kalmış. Bu ertelenen yapımlar arasında Watch Dogs Legion, Gods & Monsters ve Rainbow Six Quarantine gibi yapımlar bulunuyor.
Büyük çaplı projelerin bu tarz felaketler yaşaması her zaman önemli sorun teşkil eder. Şirket içinde yaşanan gelişmeler de Breakpoint’in meydana getirdiği dinamikleri özetler nitelikte. Ancak bu durumun iyi tarafı; Ubisoft’un nerede hata yaptığını görebilecek olması. Dengesizleşen mikro ödemeler, serilerin basmakalıp bir hal kazanması, orijinallikten uzak yapımların sunulması ve daha pek çok sebep. Bunların üstesinden gelip krizi fırsata çevirebilmek Ubisoft’un elinde.