Sony Geri Adım Atmıyor
Sony, PC oyunları için PlayStation Network (PSN) hesabı zorunluluğundan vazgeçmeye niyetli değil.
Şirket Başkanı Hiroki Totoki, kısa süre önce yapılan yatırımcı toplantısında, PSN entegrasyonunun herkesin oyunları “güvenli bir şekilde” deneyimlemesi için gerekli olduğunu belirtti.
Totoki, bu uygulamanın bazı kullanıcılar tarafından tepki çektiğini kabul etti, ancak özellikle canlı hizmet oyunlarında düzeni korumak ve oyuncuların keyif alabileceği bir ortam yaratmak için PSN hesabı zorunluluğunun gerekli olduğunu savundu. Totoki, “Birtakım kısıtlamalar getirmek—belki buna bir kural demeyiz—ama oyuncuların belirli bir düzeni takip etmelerini istemek önemli. Bu dengeyi sağlamak ve en iyi çözümü bulmak için çalışmalıyız.” dedi.
PSN hesap zorunluluğu, özellikle PC oyuncuları arasında yaygın bir memnuniyetsizlik yaratmış durumda. Bunun en belirgin örneği Helldivers 2 ile yaşandı. Oyunun başlarda PSN gerektirmeyen bir sürümü büyük ilgi gördü, ancak Mayıs ayında Sony’nin bu “PSN’siz dönem”i sonlandırdığını açıklaması, oyuncular arasında büyük tepkiye neden oldu. Gelen tepkiler üzerine Sony geri adım atmak zorunda kaldı.
Sony’nin PSN zorunluluğunu tamamen kaldıracağına dair umutlar kısa sürede suya düştü. Helldivers 2 olayından haftalar sonra Ghost of Tsushima’nın PC versiyonu, yeni eklenen çok oyunculu mod için PSN zorunluluğu nedeniyle neredeyse 200 ülkede Steam’den kaldırıldı. Ardından Sony, God of War Ragnarok’un da PSN girişine ihtiyaç duyacağını doğruladı. Ekim ayında ise Horizon Zero Dawn Remastered, aynı gereklilikle Steam’e geldi.
Totoki’nin özellikle canlı hizmet oyunlarını işaret ederek yaptığı açıklamalar, tek oyunculu oyunlar olan God of War Ragnarok ve Horizon Zero Dawn için PSN hesabı gereksinimini sorgulayanlar tarafından pek de ikna edici bulunmuyor.
PlayStation Network hesaplarının ücretsiz ve tek seferlik kurulumu olsa da, bu ekstra bir zahmet olarak görülüyor ve oyuncuların halihazırda pek çok şeye katlanmak zorunda kaldığı bir dönemde pek hoş karşılanmıyor. Diğer yayıncıların, oyunların tamamen çevrimdışı oynanabileceğini duyurması ise bu alandaki beklentileri değiştirmiş durumda.
Sony’nin bu stratejisinin büyük bir yayıncı için doğru bir hamle olup olmadığı tartışılır. Geçmişte Half-Life 2’nin oynanması için Steam hesabı zorunluluğu getirildiğinde benzer tepkiler alınmış, ancak uzun vadede Steam’in başarısı herkesin malumu. Görünen o ki Sony, PSN entegrasyonu konusunda kararlı ve oyuncuların bu uygulamaya alışması gerektiğine inanıyor.