Şiddet İçerikli Oyunlar Çocuklarda Silah Kullanımını Tetikliyor!

Şiddet İçerikli Oyunlar Çocuklarda Silah Kullanımını Tetikliyor!

Ohio Üniversitesi’nin yaptığı araştırmaya göre şiddet içerikli oyunlarla fazla vakit geçiren çocuklar silahlara daha çok ilgi duyuyor.

ABD’nin saygı üniversiteleri arasında gösterilen Ohio Eyalet Üniversitesi’nde ilgi çekici bir araştırma gerçekleştirildi. Üniversitenin Psikoloji Departmanı tarafından gerçekleştirilen araştırmada, şiddet içerikli oyunlar ile silahlara ilgi duyan çocuklar arasında çeşitli bağlantılar olduğu iddia edildi.

8 – 12 yaş aralığındaki 220 çocuk denek ikili olarak eşleştirildi ve çiftlere üç farklı Minecraft versiyonunu oynama şansı verildi. Üç farklı versiyon da birbirinden farklı düzeylerde şiddet seviyesi barındırıyordu. 20 dakikalık oyun süresinin ardından çocuklar oyuncaklarla dolu bir odaya götürüldü. Ancak oyuncaklara ilaveten, çeşitli silahların bulunduğu bir dolap da odada mevcuttu.

Minecraft’ın silah bulunan versiyonunu deneyen 76 çocuğun %62’si dolapta bulunan silahlarla oynamayı seçti. Oyunun kılıçlı versiyonunu oynayan 74 çocuktan %57’lik bir kesim de gene silahları seçti. Şiddet içermeyen versiyonu deneyen çocukların ise %44’ü silahlara sadece dokunmakla yetindi.

Araştırmadaki ilgi çekici saptamalardan biri de şiddetli versiyonu deneyen katılımcıların, ellerine aldıkları silahı başkalarına doğrultma eğiliminde olmasıydı. Silahı kendi üzerlerine veya yanlarındaki eşlerine doğrultup tetiği çekmekten kaçınmıyorlardı. Testlerin gerçek dünya ortamı yerine bir laboratuvarda yapılmasının sonuçları etkilemiş olabileceği de araştırmada not düşüldü.

Bu araştırma tabi ki de oyunlar ile şiddet eğilimi arasındaki bağlantıyı araştıran ilk deneme değil. Daha önce de defalarca kez benzer araştırmalar yapılmış, sonucunda da oyunlar ile şiddet arasında anlamlı bir bağlantı bulunduğu iddia edilmişti. Video oyunlar araştırmalardaki kadar tetikleyici olmayabilir. Ancak bu önlemler alınmayacağı anlamına gelmiyor. Küçük ve genç yaştaki oyuncular için içerik derecelendirme sistemlerine kesinlikle dikkat edilmeli ve oyun saatlerinde abartıya kaçılmamalı. Bu gibi önlemlere ilgi gösterildiği takdirde oyunlar hepimiz için masum bir eğlence olarak kalabilir.

İçeriği sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz:

Bu haberle alakalı ya da farklı konularda yorum yapmak, kendiniz gibi okurlarla konuşmak isterseniz, forumumuz tam size göre. Buraya tıklayarak foruma erişin

Benzer Yazılar

Total War Rome II 2025 Kış Turnuvası Başlıyor

Total War Rome II 2025 Kış Turnuvası Başlıyor


Total War Rome II 2025 Kış Turnuvası Başlıyor

Total War: Rome II 2025 Kış Turnuvası, 32 oyuncunun kıyasıya mücadele edeceği, ödüllü ve heyecan dolu bir strateji yarışması olarak başlıyor! Total War serisinin efsanevi oyunlarından Rome II için düzenlenen 2025 Kış Turnuvası resmen başladı! Strateji tutkunlarını bir araya getiren bu büyük...

Dark Messiah of Might and Magic Yenileniyor

Dark Messiah of Might and Magic Yenileniyor


Dark Messiah of Might and Magic Yenileniyor

Oyun toplulukları, eski yapımlara kattıkları yeniliklerle her zaman etkileyici işlere imza atıyor. Dark Messiah of Might and Magic için yapılan son çalışmalar da bunun en iyi örneklerinden biri. Mod geliştiricisi KingDavidW, Ubisoft ve Nvidia’nın desteğiyle oyuna yeni içerikler eklemeye devam...

YNP Ailesinden Espor Atağı

YNP Ailesinden Espor Atağı


YNP Ailesinden Espor Atağı

Espor artık önemli bir parçamız olacak. Hep birlikte daha mücadeleci olacağız. Espor dünyasında adından söz ettiren Yabgu Nizam Pasha (YNP) ailesi, rekabetçi oyun sahnesine güçlü bir giriş yapıyor! Başta Total War ve Company of Heroes serileri olmak üzere birçok strateji oyununda turnuvalar...

Yorum Bırak