SEGA ile Relic’in Yolları Ayrılıyor! Peki Ya CA?
Relic Entertainment, bağımsız bir oyun stüdyosuna dönüşüyor.
SEGA, COVID-19’un erken döneminin sunduğu olumlu etkilerin ardından, şu an 240 çalışanın işine son verilmesi ve Relic Entertainment’ın satılması gibi kararlarla boğuşuyor. Bu durum, şirketin geçmişte verdiği “yapısal reform” sözlerinin ne anlama geldiğini açıklığa kavuşturuyor.
SEGA Europe, mobil oyun geliştiricisi SEGA HARDlight ve Total War stüdyosu The Creative Assembly’deki toplam 240 çalışanın işine son verme kararı su yüzüne çıktı. Bu arada bu süreçte size belli etmeden, ben de en az iki tanıdık İngiliz kökenli arkadaş iş bulmak için çok uğraştım. Üstelik, Company of Heroes’un geliştiricisi Relic Entertainment’ın satılması da bu zorluğa ekleniyor ve şimdi bağımsız bir stüdyo olarak yoluna devam edecek.
Relic, bağımsız bir stüdyo olma yolunda attığı bu adımın şirket için devrim niteliğinde olduğunu belirtirken, Company of Heroes 3 ve Nisan ayındaki güncelleme gibi projelerde desteklerinin devam edeceğini hayranlarına bildiriyor. Yani desteği kesmiyor!
İşten çıkarmalar belirli ölçüde bekleniyordu, ancak yine de son derece üzücü bir gelişme. SEGA’nın aldığı kararların, COVID-19’un etkileri ve ekonomik durgunluğun yanı sıra, değişen pazar koşullarına hızlı bir şekilde uyum sağlama ve karlılığı artırma amacı taşıdığı belirtiliyor. Bu dönemin bir parçası olarak Relic’in satılması da şirketin geleceğini güvence altına alma stratejisinin bir parçası olarak görülüyor
Öyle veya böyle proje iptalleri, işten çıkarmalar ve stüdyolarla bağların kopması SEGA’nın Avrupa’daki varlığının pek de iyiye gitmediğini işaret ediyor. Ne işten çıkarmalar olsun ne de oyunlarımız patlasın. Malumunuz CoH ve Total War serileri benim odak oyunlarım, bir şeyler olursa benim de canım çok yanar…