Çin’deki Oyuncuların Sayısı Yakında ABD Nüfusunu Geride Bırakacak
Birkaç yıl içerisinde Çin’deki PC oyuncuları sayı olarak ABD’nin toplam nüfusunu bile geride bırakmış olacak.
Dünyanın en kalabalık ülkesi Çin Halk Cumhuriyeti, aynı zamanda oyun pazarının da önemli bir parçası durumunda. Nüfusun ve hızlı büyüyen ekonominin bir getirisi olarak ülkede teknolojiye ulaşım hızı ve isteği oldukça yüksek. Bunun faydasını en çok gören sektörlerden birisi de hiç şüphesiz oyun pazarı. Yapılan araştırmalara göre 2023 yılında gelindiğinde ülkede çevrim-içi oyun oynayan 350 milyon civarında PC kullanıcısı olacak.
Asya Oyun Pazarı üzerine araştırmalar ve danışmanlık yapan Niko Partners kısa süre önce Çin için “2019 yılı Çevrim-içi Oyun Pazarı” isminde bir rapor yayınladı. 2023’te çevrim-içi oyuncu sayısının ABD nüfusunu geçeceğini aktaran firma, ayrıca ülkedeki PC oyunculuğunun yaklaşık 16 milyar dolarlık bir gelir elde ettiğini belirtti. Bu rakamın ne kadar yüksek olduğunu şöyle açıklayalım: ABD’nin 2018 yılındaki toplam oyun sanayi geliri -mobil, konsol ve PC dahil- 30.4 Milyar Dolar’a ulaşmıştı.
2018’de Çin’de bulunan 312 milyon PC oyuncusunun neredeyse 80 milyonu oyunlar için gerçek para harcamayı tercih etmiş. Yukarıda belirttiğimiz 16 milyar dolarlık gelirin önemli bir bölümü de bu oyuncular sayesinde elde edildi. Aktarılan bilgiler arasında Steam’e de ayrı bir parantez açmak lazım. Çin hükumeti geçtiğimiz yıllarda Twitch gibi çeşitli platformlara sansür ve yasaklamalar uygulasa da Steam bir şekilde dokunulmaz olarak kalmıştı. Steam kullanıcılarının yaklaşık %25’i dil ayarını Çince veya Basitleştirilmiş Çince olarak kaydetmiş. Ülke aynı zamanda Steam’in en yüksek indirme trafiğine sahip.
Çin’deki PC oyunculuğu hükumetin engellemelerine ve devasa mobil oyun pazarına rağmen önemli bir büyüme kaydetti ve kaydetmeye devam edecek. Niko Partners tarafından yayınlanan rapordan ilgi çekici birkaç bilgiyi de buradan aktaralım:
- Çin Halk Cumhuriyeti içerisinde 138 bin kadar internet kafe mevcut.
- Çin’de PC oyunculuğu gelirinin %60’ı yabancı oyunlar tarafından sağlandı.
- Çin’de PC oyunculuğunda yaşanan büyümenin en önemli faktörlerinden biri de eSpor oldu.
Trackback: Çin'deki Oyuncu Nüfusu Artıyor - Oyun Fest