Amazon, Oyun Yayın Platformu Project Tempo’yu Bu Yıl Çıkarmak İstiyor
Amazon tarafından geliştirilen oyun yayın platformu Project Tempo’nun 2020’de aktif hale gelmesi planlanıyor. Ancak virüs yüzünden planlar sarkabilir.
Amazon’un Project Tempo ismiyle bir oyun platformu geliştirdiği söylentileri bir süredir ortalıkta dolanıyor. New York Times tarafından paylaşılan bir habere göre de, Project Tempo’nun 2020 içerisinde piyasaya çıkış yapması hedefleniyor. Ancak Corona virüs kabusu yüzünden Amazon’un bazı şüpheleri olduğu aktarılıyor.
Project Tempo kod adıyla geliştirilen oyun yayın platformunun bu yıl erken erişim benzeri bir sistemde sunulması isteniyor. Ancak projeyle yakından ilgilenen insanlar, Corona virüsün getirdiği ekonomik bunalım ve oyun bazında artan rekabet yüzünden planların erteleneceğini vurguluyor. Hatta platformun ilk versiyonunun 2021’e kadar bekletilebileceği iddia edildi.
Amazon’un oyun bazındaki çalışmaları da Project Tempo’dan ibaret değil. Şirkete bağlı stüdyolar tarafından geliştirilen üç oyun mevcut. Bunlardan ikisi de önümüzdeki Mayıs ayında çıkış yapacak. Mayıs 2020’de sunulacak New World; MMORPG türünde olmasıyla dikkat çekiyor. Takım tabanlı Shooter oyunu Crucible hakkında ise, New World’e kıyasla daha az bilgi mevcut. Üçüncü oyun ise gizemli bir Lord of The Rings MMO projesi. Henüz belli bir isim, çıkış tarihi veya başka hiçbir bilgi bulunmuyor.
Amazon’un video oyunlardan sorumlu yardımcı başkanı Mike Frazzini, konu hakkında bazı açıklamalarda bulundu. “Gerçekleştirmeye çalıştığımız esas şey; Amazon’un en iyi imkan ve yapı taşlarını toplayıp bunu oyunlara aktarmak. Bir süredir bu konuda çalışmalar yapıyoruz. Ancak oyun geliştirmek uzun bir uğraş.” diyen Frazzini, oyunlarında Amazon ruhunu yaşatmak istediklerini aktardı.
Amazon’un bilinen bir diğer planı da, Twitch gibi platformlarda yayınlanacak etkileşimli oyunlar geliştirmek. Oyuncu ve izleyenler arasındaki çizgiyi kaldırmak isteyen Amazon, iki taraf için de ortak bir oyun alanı inşa etmek istiyor. Bunun heyecan verici bir durum olduğunu vurgulayan Frazzini, “Oyuncunun, yayıncının ve izleyicinin; eş zamanlı olarak aynı etkileşimli çevreyi paylaşmaları fikri çok hoşumuza gidiyor” sözlerini kullandı.