Açık Dünya Dark Souls Hayal Edenlere Can Suyu: Elden Ring
FromSoftware’in yeni oyunu Elden Ring, açık dünya konseptiyle ve Dark Souls’un spiritüel devamı olmasıyla dikkatleri üzerine çekiyor.
Polygon yazarlarından Michael McWhertor geçtiğimiz günlerde deneme şansı bulduğu Elden Ring için faydalı bir içerik hazırladı. Bizler de bu içeriği sizler için Türkçeleştirdik.
RPG türü denince akla ilk gelen firmalardan olan FromSoftware, yeni oyunu Elden Ring’i geçtiğimiz günlerde tanıttı. Firmanın eski tüm deneyimlerini bir araya getiren ve bunu yepyeni bir forma kavuşturan Elden Ring, en başta da açık dünya olmasıyla heyecan uyandırıyor. Öyle ki, FromSoftware geliştirdiği bir oyunda ilk kez oyun içi harita kullanacak. Hatta haritada bulunduğunuz bir bölgeye işaretçi bırakarak kendiniz için bir ilerleyiş hattı çizmeniz de mümkün.
Oyun dünyası Lands Between olarak isimlendirilmiş durumda. Oyun haritasını keşfettiğiniz sürece karşınıza pek çok kale, zindan, size saldırmak için fırsat kollayan ejderhalar çıkacak. Yapımcılardan Yasuhiro Kitao, oyunun her bir noktasını potansiyel tehlikelerle doldurmak istediklerini belirtiyor. Ayrıca devasa bir haritaya sahip olduklarını, ama bunu sadece yapmış olmak için yapmadıklarını vurguluyor. Oyun haritasında aynı anda dört farklı mevsimi yaşamamız mümkün olacak.
Oyunda karşımıza çıkacak zindanlar çeşitlilik anlamında en bonkör FromSoftware oyununu sunacak. Mağaralar, mezarlıklar, gömüler ve daha fazlası sizi bekliyor. Bunların en güzel yanı da prosedürel içerik üretimi kullanılmadan, tamamen el emeği göz nuru olarak tasarlanmaları. Örneğin Bloodborne’un sevilen Chalice zindanları bir prosedürel içerik üretimi ürünüydü. Ancak geliştirici ekip bu sefer tamamen doğal hissettirecek bir deneyimin peşinde.
Yaratık ve düşman çeşitliliği, Elden Ring’in yine bir başka özel noktası olacak. Korkunç canavarlar, üniformalı askerler, ejderhalar, zırhlı şövalyeler, onlarca kolu bulunan ecinniler, pençeleri kılıçtan yapılma şahinler sadece birkaç örnek. Tarnished olarak isimlendirilen oyuncular da, bunlara karşı koymak için farklı seçeneklere sahip. Kılıç ustalığı, okçuluk, büyüler, gizlice yaklaşmak ve fırlatma bıçakları kullanmak gibi. Dark Souls oyunlarında olduğu gibi yardım çağırmak da mümkün olacak.
Elden Ring haritasında oyunculara hareket özgürlüğü sunmak, geliştirici ekibin üzerinde durduğu bir nokta. Bu doğrultuda da bazı önemli tercihler yapılmış durumda. Bunlardan biri de düşme hasarının olmaması. Yani bir dağdan aşağı atlamak gibi eylemlerin, sizde can korkusu uyandırmasına gerek yok. Hatta bazı durumlarda tek çareniz bir uçurumdan veya binadan aşağı atlamak olacak.
Elden Ring’in en kritik noktası ise dövüş sistemi. Zira burada önceki oyunların gerçek bir kompozisyonunu göreceğiz. Dark Souls’un yavaş ve dikkat yanlısı dövüş mentalitesi, bu oyunda da kendini gösterecek. Ama bir yandan da Bloodborne ve Sekiro’daki gibi bir tempo entegre edilecek. Saldırılardan geriye kaçmak, kritik hasar vermek için rakibe hızlı bıçak darbeleri savurmak mümkün. Ayrıca Guard Counter isimli yeni bir mekanik de dikkat çekiyor. Bu mekanik kullanıldığında oyuncular dayanıklılık seviyesi karşılığında blok yapıp hemen ardından cevap saldırı geliştirebilecek. Kitao bu mekaniğin, geleneksel savurmadan (parrying) farklı olduğunu ısrarla vurguladı.
FromSoftware’in klasiği haline gelen içeriklerden bazıları da Elden Ring’de bulunacak. Hızlı seyahat noktaları, toplanma merkezi, seviye atlayıp yetenek puanları kazanmaya yardım eden genç bir kız (buradaki ismi Melina) ve oyuncuya müdahale şansı tanıyan bölmelendirilmiş bir hikaye akış çizgisi. Hepsi ve daha fazlası, FromSoftware’in yeni macerasında bizleri bekliyor. Elden Ring; PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One, ve Xbox Series X için 21 Ocak 2022’de çıkış yapacak.