Until We Die Yapımcısı Pixeye Games Konuğumuz
Geçtiğimiz yıllarda adından söz ettirmiş bağımsız yapımlardan biri olan Until We Die’ın yapımcısı Pixeye Games’den Aleksey Ohezin konuğumuz. Kendilerine oyunları başta olmak üzere pek çok konu hakkında farklı sorular sordum.
Öncelikle röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederim. İlk olarak kendinizi, ekipteki görevinizi ve Pixeye Games ekibini bizlere tanıtır mısınız?
Merhaba! Benim adım Aleksey (Allexeee) Ohezin. Çalışmalarımın çoğu programlamadan oluşuyor. Dört kişilik küçük bir ekibimiz var. Dmitry (Pixeye) Mitrofanov, Until We Die’ı bu kadar ilginç kılan en önemli kararları veren oyun tasarımcısı ve programcısıdır. Aleksandr Yazynin, bence, en iyi piksel sanatı sanatçısıdır ve birçok kişi de bana katılacaktır. Ve böylesine atmosferik ve büyüleyici bir müziği yaratan bestecimiz Artem Akmulin.
Until We Die gibi bir yapımı geliştirmeye nasıl karar verdiniz, bu süreçte hangi yapımlardan esinlendiniz?
Kingdom New Lands oyunundan ilham aldık. Ancak, olanlar üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak istedik. Böylece kahramanımız savaşları doğrudan etkileyebilir ve sadece etrafa para atmakla kalmaz. Ayrıca kahramanın, Overlord’daki gibi aptal piyonlara ne yapacaklarını söylemesini istedik. Ama şimdi UWD’deki piyonlar tamamen aptal değiller – geliştirme sürecinde biraz daha akıllı olmaları gerektiğini fark ettik.
Geliştirme sürecinde sizi en çok zorlayan kısım ne oldu?
Bence geliştirmenin en zor kısmı oyunun kayıt sistemiydi. Oyun çıkmadan hemen önce, kayıtlı oyunların çalışmadığını, aslında oyunu bozduklarını fark ettik. Bu yüzden, halihazırda piyasaya sürülen oyunda kayıt dosyalarını acilen devre dışı bırakmamız ve ardından kayıt sistemini düzeltmek için bir yama yayınlamamız gerekiyordu. O zamanlar oldukça endişelendik.
Oyuncuların büyük bir çoğunluğu zorluk açısından pek memnun değil gibi görünüyor, Konu hakkında neler yapmayı planlıyorsunuz?
Muhtemelen oyunun zorluğunu hiçbir şekilde değiştirmeyeceğiz. Zorluğu tam olarak böyle yapmak istedik. Böylece oyuncu, oyunu her oynadığında becerilerini geliştirerek daha iyi olur. Belki diğer bölgeler farklı zorluklara sahip olacak, bazıları daha hafif, bazıları daha zor. Bazı oyuncular zorluğu sevmedi, bu doğru. Ancak birçok oyuncu oyunu tam olarak zorluğundan dolayı sevdi. Oyun size meydan okuyor! Kabus gibi bir zorluk seviyesini geçebilir misin?
Oyunun bazı kısımlarını baştan yaptığınızı açıklamıştınız, bizleri gelecekte ne gibi yenilikler bekliyor (karakter, harita ve yeni mod vb.)
Sonraki güncellemelerde oyunun meta kısmını değiştirmek istiyoruz. Ana konumlarda, oyuncu itibar puanları kazanacak. Ve sonra oyuncu bu puanları bir takım oluşturmak ve küçük bir keşif gezisine çıkmak için kullanabilir. Oyuncu, keşif seferlerini tamamladıkça beton mikseri (duvar kuvvetine bonus veren), cephane fabrikası (mermi hasarına bonus veren) gibi çeşitli güçlendirmelerin kilidini açacak ve ayrıca yeni kahramanlara erişecek. Alev makinesi olan yeni bir kahraman yayınlamayı düşünüyoruz. Bu kahraman, gücünü alevden alıp etrafı kasıp kavuracak! Ama hala oyun üzerinde çalışıyoruz, bu yüzden bir şeyler değişebilir.
Türkçe dil desteği çalışması için Animus ile nasıl bir yol izlediniz?
UWD betaya geçtiğinde, birkaç Animus temsilcisi bize yazdı. Bizden kendilerine Türkçe ekleme imkanı vermemizi istediler. Ve yerelleştirme ile onlara Google Tablolar erişimi sağladık
Ortaya çıkardığınız işten memnun musunuz, istediğiniz her şeyi yapabildiğinize inanıyor musunuz?
UWD’den memnunuz. Ancak gelişme hızından memnun değiliz. Bir sürü fikrimiz var ama hepsini uygulayacak vaktimiz yok. Bu yüzden sadece en ilginçlerini uyguluyoruz. Bir programcı olarak, yeni zorluk seviyeleri ekleyen, düşmanların ve kahramanların özelliklerini değiştiren vb. eklentileri yükleme imkanı eklemek isterim. Ama yine de böyle bir özellik ekleyeceğimizden emin değilim.
Gelecekte yeni bir proje üzerinde çalışmayı düşünüyor musunuz?
Evet elbette! Bazı fikirlerimiz var, ama önce UWD!
Oyun sektöründeki bağımsız geliştiricilere ve oyun geliştirmek isteyen takipçilerinize hangi tavsiyelerde bulunursunuz?
Mekanikler, türler, oyun atmosferi ve bunun gibi şeylerle denemeler yapın. Oyununuzla ilgili en ilginç olanı bulun ve tamamen oyunun o kısmına odaklanın. Beta testi sırasında UWD’nin dengesini ayarlamak için aylar harcadık ve oyunun bu kadar zorlu ve ilginç olmasının tek nedeni bu!
Son olarak Türkiye’deki Pixeye Games severlere neler iletmek istersiniz?
Birçok abone “güncellenmesi neden bu kadar uzun sürüyor” veya “neden haber yok” hakkında şikayet ediyor ve hatta bazıları bize dolandırıcı diyor. Böyle yazıları her okuduğumda çok üzülüyorum. Ama desteğimize gelen mesajları gördüğümde, oyuncuların bize inandığını bilerek, kodu yenilenmiş bir güçle yazıyorum! O yüzden oyunculara şunu söylemek istiyorum: oturup “güncelleme çıktığında” beklemeyin. Hazır olduğunda size haber vereceğiz. Şimdilik, oyunları oynayın! İlginç ve o kadar da ilginç olmayan, komik ve hüzünlü, arkadaşlarla ve yalnız, gündelik ve hikayenin sizi o kadar içine alacağı öyle bir yerde ki günlerce oyun hakkında düşünmekten kendinizi alamayacaksınız. Oyunları sevin, kendinize ve sevdiklerinize iyi bakın.
Çeviri ve yardımları için Perkendes’e, yardımları için Pixeye Games ekibinden Allexeee’ye teşekkürler.
Until We Die Steam sayfasına ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.